Monday, September 26, 2011

Bz-nye yeob oi!

Assalamualaikum..
bz btl skg.. sejak bergelar Mahasiswa ni.. ececeh.. aku baru je sambung blaja di UPM Serdang..
amik bachelor kejuruteraan awam.. Alhamdulillah rezeki tu dipermurahkan oleh Allah.. aku dapat jgk sambung blaja..


mse mle² masuk tu xcited lah jgk.. yg paling aku igt skali sepanjang Minggu Perkasa Putra (MPP).. xpenah² aku menjerit dalam dewan, kali ni aku bersorak dgn galaknye sehingga aku x mampu nk bercakap tanpa menjerit.. enjoy sungguh.. sepanjang minggu tu jgk lah aku digasak oleh student senior utk diturunkan ilmu cheers² kolej yg sangat bersemangat.. yg paling best Hakka K10.. Terbaik!!

ade jgk cheers² yg nk dok nganjing kolej² len.. especially ble cheers kolej tu x menyengat.. hahaha.. mcm perang mulut lah kitorg dlm dewan tu.. sangat best waktu tu...

kemudian, tbelah saat di mane aku perlu menguruskan pelajaran aku sendiri di sini.. sambil tu banyak jgk aktiviti yg aku ikut.. ade jgk jawatan yg aku pegang dlm kolej ni.. walaupon xlah setinggi mane..

tp bz bukan main.. kolej 10 ni bru minggu ke-3 dh mcm² aktiviti.. mle² tu mestilah dgn MPP-nye.. lps tu dgn MTP (Minggu Tunas Putra).. Perkampungan Raya K10.. aku jd AJK program.. bz jgk.. sambil nk menjalankan tugas sebagai ketua wing.. kesane kesini lah jgk aku sepanjang 3 minggu ni.. yg terbaru ni karnival inter-aras K10.. bru je mle hari ni..

yg aku perasan sejak aku masuk UPM ni, mcm² jawatan jatuh berdebuk pd bahu aku.. mle² dlm MPP aku di appointed sbg ketua wing.. lps tu jd ketua aras plak dlm MPP.. kemudian AJK Program Perkampungan Raya.. yg terbaru aku jd ketua bagi kumpulan 3 Muzik Kompang.. pergh.. aku xpernah pegang mcm² jawatan sebelum ni..paling kuat pon ketua kelas lah.. ketua kebersihan pon penah la jgk.. walopon aku x lah brp bersih kecik² dulu... hahaha

kalo sume jawatan aku ni blh laku dlm resume aku.. byk lah jgk pengalaman aku.. hahaha.. pnh aku ckp dgn buah hati aku.. rase nk jd MTM Kolej plak lah.. marah dye dgn aku.. katenye asek bz je manjang.. tgh tepon pon ade jgk msej masuk.. siap aku reply lg.. apelah naseb dye asek dpt buah hati mcm ni katenye.. hahaha.. aku redha jelah.. kesian jgk aku dgn dye.. tgh nk manje² ade je org yg mencari.. tp ape blh buat.. dh tugas...


minggu dpn ni aku ade perjumpaan mensyuarat bg wakil kumpulan kokurikulum kebudayaan.. aihh~
penat jgk aku dibuatnye.. dh lah UPM xbg bdk 1st year bwk transport.. kalo x senang aku nk kesane-sini..

yg bestnye, kat sini ramai yg men badminton.. petang² aku turun dewan join senior men badminton..
konon cubaan untuk kurus lah sbb buah hati ade ckp tringin nk tgk aku kurus mcm dulu².. haha,, akan kanda usaha'n ye sayang... dlm seronok tak seronok jgk aku di UPM ni pc aku blh plak dye meragam.. tp aku akan cite len kali.. buat mase ni, cukup sampai sini dulu.. hp aku pon dh 2x bebunyi tu.. xtgk lg sape yg tepon..




ni lah dye hakka K10.. tp yg ni tempo nye terlaju plak.. excited sgt agknye kami mase tu..

No comments:

Post a Comment