Sunday, April 24, 2011

penat sungguh bercuti

Assalamualaikum.. this is just a small update (i think).. couse i dont know yet what more to write on this blog.. haha.. running out of ideas.. already took my days off from writing but got nothing so far.. wonder where does all my ideas off to?.. hmm..

back to BM..

        lepas raja lawak, keluar pula maharaja lawak.. blh thn jugak lawak² yg di paparkan dlm maharaja lawak.. hehe.. skg ni dh masuk minggu ke empat.. sedih x dpt nk tgk live sbb astro cme siarkan kat astro warna.. jd aku kene tunggu kat forum utk download episod ML.. menjangka'n lawak² killer dri Jozan, tp ntahlah.. aku rse'n mcm ade yg x kene je dgn lawak dorg minggu ke-4 ni.. bkn sbb konteks yg dorg bawak'n tu.. tp ntahlah.. mcm ade sesuatu yg x sampai je..

        bila berbicara pasal lawak yg dorg bwk'n minggu ni, dorg belakon mengenai 2 org kwn yg keje mrk curi duit tabung masjid.. ntah knp isu ni menjadi kritikan pd user di youtube.. isi dorg, isu ni sensetif.. jozan permainkan isu agama.. main²kan masjid.. aku ni bkn lah pemikir agama yg hebat.. tp pd pendapat aku yg kurg ilmu agama ni, merasakan yg isu dorg bawak tu xde sedikit pon yg mane npk mempermainkan isu agama Islam.. xde pula aku dgr (dr ap yg aku fhm dlm dialog jozan) yg mempermainkan masjid atau institusi yg berkenaan.. yg aku fhm, dorg cme bt psl 2 org kwn yg kantoi curi tabung masjid dan disoal siasat.. tu je.. x lebih dan x kurg..

       xtau lah di mana salahnya lawak dorg berdua tu sampai di katakan begitu.. cme ap yg aku npk, sesetengah dr kita masih ade yg terlalu sensitif pasal agama. bkn nk kate xpatut sensitif.. tidak sekali bermaksud begitu.. sensitif pd agama adalah sesuatu yg dituntut.. cme kalo isu itu sesuatu yg blh dijadikan tauladan pd generasi muda, adakah ia salah jika mengaitkan isu agama.. masih lagi org kita melihat dari pandangan luar sahaja.. tidak melihat sesuatu itu dr perspektif yg berbeza..

       bkn nk mengata yg aku ni bijak atau berpandangan jauh. aku punya kelemahan yg aku perlu atasi.. aku juga manusia biasa yg pasti melakukan kesalahan.. sbg sesama manusia, apatah lagi sesama Islam, aku sedih melihat masih lg saudara² seagama dgn ku ibarat bila makan karipap, kerak sahaja di makan, isi dibuang..
akal adalah kurniaan ILahi pd kita sekalian manusia maka gunakanlah.. mata dikurniakan Ilahi bkn hanya untuk memandang tp jg utk memahami..

No comments:

Post a Comment