Monday, October 17, 2011

pak! pak! bum! bum!

Assalamualaikum..

penah x korg merasa main kompang?.. kalo ikut pengalaman aku penah men gendang je.. itu pon satu rentak utk nasyid mase sekolah dulu.. tp sejak dh masuk UPM ni aku cbe bergiat dlm bidang seni kebudayaan.
aku masuk kumpulan kebudayaan kompang UPM atau SEWAR UPM.. SEWAR stands for SENI WARISAN..
1st time aku men kompang mengikut irama dan blaja mcm mne sbenarnye men kompang.. tok guru kitorg yg dipanggil Pak Atan.. berumur dh org nye.. tp berapakah umonye aku pon xtau.. aku bru je join SEWAR ni.. bru sekali perjumpaan dorg aku ikut.. ikut kate Saddam, budak KOSAS, dh 4 kali dye datang perjumpaan.. tiap² kali perjumpaan katenye ade je muke baru.. dan tiap kai tu jgk lah dye dgr Pak Atan berleter bende yg same.. ahaha..

Walaupun baru je bergiat dlm seni men kompang ni, aku dh di ajak main utk sambut dan iring TPM kite YAB Tan Sri Dato' Hj Muhyiddin Hj Mohd Yassin di PWTC Isnin 10/10/2011 yg lepas.. seronok jgk lah.. dapat men dpn TPM walopon dye lalu je dpn aku.. alhamdulillah dpt jgk lah aku tgk TPM dr dekat..

No comments:

Post a Comment